فهرست

سوالات متداول

با عرض سلام و ادب خدمت همراهان همیشگی کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بابل

با توجه به حجم بالای سوالات و همگانی بودن تعداد زیادی از آن ها، تصمیم گرفتیم تا تعدادی از سوالاتی که به صورت متداول و همیشگی برای شما عزیزان پیش می آید، مطرح کرده و به آن ها پاسخ دهیم.

مطالب این صفحه بروز خواهد شد.

 

سوالات متداول

برای ثبت نام در کمیته تحقیقات باید چکار کنم؟
با در نظر گرفتن حجم بالای درخواست های ثبت نام، در جهت حمایت از محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان و همچنین تسهیل فرآیند ثبت نام و سازمان دهی بهتر اطلاعات، فرم های کاغذی از مراحل ثبت نام حذف شده و تنها کافیست در نوار بالای سایت گزینه ی ثبت نام کمیته تحقیقات را انتخاب کرده و وارد مراحل ثبت اطلاعات خود شوید.

برای شرکت در کارگاه ها باید چکار کنم؟
برای شرکت در کارگاه ها هم می توانید از طریق همین سایت، گزینه ثبت نام کارگاه ها را در منوی بالا انتخاب کرده، سپس وارد فرم کارگاه موردنظر شده و ثبت نام خود را انجام دهید.

دفتر اصلی کمیته تحقیقات کجاست؟
از در اصلی وارد دانشکده پزشکی شوید. به سمت چپ خود نگاه کنید! تابلوی دفتر پژوهش های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل خودنمایی می کند...!

اطلاع رسانی کارگاه ها و اتفاقات ضعیف است یا دیر متوجه می شوم...
حتی اگر فقط یکی از راه های ارتباطی ما شامل کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام یا سایت ما را دنبال کنید به تمام کارگاه ها خواهید رسید. راه های ارتباطی ما را با دوستانتان به اشتراک بگذارید...!

چه نوع کارگاه هایی برگزار می کنید؟
شاید با یک نگاه به اسم این ارگان دانشجویی به نظرتان پتاسنیل برگزاری طیف محدودی از کارگاه های پژوهشی به ذهنتان خطور کند. ولی باید صبر کنید. خبر های خوشی در راه است!

من علاقه ای به تحقیقات ندارم اما به کارهای اجرایی علاقمندم! باز هم میتوانم در کمیته فعالیت داشته باشم؟
البته که جواب شما مثبت است! تیم های اجرایی کمیته تحقیقات دانشجویی بابل، نقش پررنگی در برگزاری و اجرای هرچه بهتر بسیاری از کنگره های دانشجویی، ملی و حتی بین المللی این دانشگاه داشته و این روند ادامه دار خواهد بود.
همینطور شما میتوانید در نشریات ما یا در بخش انفورماتیک کمیته فعالیت کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به کمیته مراجعه کنید.

چطور میتوانم یک کار تحقیقاتی را شروع کنم؟
خب... رسیدیم به سوال اساسی!
برای انجام یک کار تحقیقاتی شما نیاز به دانش های زمینه ای خواهید داشت که در کارگاه های ما آن ها را کسب خواهید کرد!
شروع کار تحقیقاتی با پروپوزال نویسی ست که خود نیازمند بررسی و انتخاب موضوع مناسب و جست و جوی متناسب و دقیق می باشد. از آنجایی که طرح های تحقیقاتی باید از طریق سامانه پژوهان اساتید در مراحل اداری قرار گیرد پس بهتر است قبل از تمام این ها به فکر یک استاد در زمینه تحقیق مورد نظر خود باشید (روی ما حساب کنید!)
بعد از نوشتن یک پروپوزال، طرح شما باید از طریق سامانه پژوهان به فکولتی کمیته تحقیقات ارسال شود و در مراحل داوری اولیه و نهایی کمیته تحقیقات قرار بگیرد. در مرحله داوری اولیه ایرادات و مشکلات نگارشی و ساختاری پروپوزال شما گرفته می شود و نیازی به حضور شما نیست ولی در مرحله داوری نهایی کمیته، شما باید با ساخت یک پاورپوینت از طرح خود در برابر سوالات داوران شورای پژوهشی کمیته دفاع کنید. پس از طی مراحل اصلاح طرح که در صورت نیاز به شما اطلاع داده خواهد شد طرح شما در شورای پژوهشی کمیته تحقیقات تصویب شده و به شورای پژوهشی دانشگاه ارجاع داده می شود تا مراحل داوری نهایی و تخصیص بودجه انجام گیرد که در این مرحله هم نیاز به حضور شما نیست.
بعد از تصویب نهایی طرح شما، در صورت نیاز به کمیته اخلاق ارجاع داده می شود تا جنبه های اخلاقی کار بررسی شود و پس از دریافت کد اخلاق، شما اجازه شروع و اجرای طرح خود را خواهید داشت.
شاید زیادیِ این مراحل در ابتدا ترسناک به نظر بیاید ولی بخش اعظم این مراحل اداری بوده و عملا شما درگیری خاصی به جز نوشتن پروپوزال و دفاع از طرح خود ندارید.

طرح و ایده دارم ولی استاد ندارم...!
با اینکه با بسیاری از اساتید جهت دادن طرح های پژوهشی هماهنگ شده و تعداد زیادی طرح به علاقمندان واگذار شده  باز هم در این مرحله می توانید روی کمک ما حساب کنید. با مراجعه حضوری به کمیته و اطلاع دادن وضعیت و موضوع طرح خود، ما اساتید فعال در زمینه های پژوهشی که رشته تحصیلیشان با موضوع طرح شما ارتباط دارد به شما معرفی می کنیم.

 

کمیته تحقیقات دانشجویی بابل