فهرست

صورتجلسه کارگروه آموزش (تیرماه 1401)

اولین جلسه کارگروه آموزش ساعت 12 مورخ 29ام تیرماه سال جاری و با حضور سرکار خانم سمیرا طهماسبی‌پور کارشناس محترم کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بابل و خانم کیمیا میردار، معاون آموزش کمیته و دیگر اعضای کارگروه آموزش بصورت توامان حضوری و مجازی در بستر گوگل میت در محل کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار گردید.

صورتجلسه کارگروه آموزش (تیرماه 1401)

اولین جلسه کارگروه آموزش ساعت 12 مورخ 29ام تیرماه سال جاری و با حضور سرکار خانم سمیرا طهماسبی‌پور کارشناس محترم کمیته تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی بابل و خانم کیمیا میردار، معاون آموزش کمیته و دیگر اعضای کارگروه آموزش بصورت توامان حضوری و مجازی در بستر گوگل میت در محل کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار گردید.

دستور کار جلسه:

-برنامه‌ریزی برای کارگاه‌های آموزشی مرداد و شهریور پیش رو

-صحبت درباره مقدمات مدرسه پاییزه مقاله‌نویسی

-طرح‌ریزی برنامه تربیت مدرس و توانمندسازی اعضای شورای مرکزی کمیته تحقیقات

-بررسی وضعیت ارتباط با دیگر مراکز مثل یوسرن و تلاش برای برقراری و بهبود آن

-صحبت درباره برنامه آموزشی در شروع پاییز برای دانشجویان جدیدالورود

-راهکار برای بهبود ارتباط بین کارگروه‌ها

در این جلسه عملکرد کارگروه در برگزاری کارگاه‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت و ایده‌های جدید عنوان شد. همچنین صحبت‌ها برای شروع برنامه‌ریزی برای مدرسه پاییزه مقاله‌نویسی آغاز گردید و درخواست‌نامه مدرسه مورد بحث قرار گرفت. همچنین برنامه کارگاه‌های مرداد و شهریور جاری به همراه برنامه توانمندسازی اعضا و همچنین کارگاه ویژه کنگره بیست و سوم علوم پزشکی مدون گردید که در پیوست تقدیم می‌گردد.

در این جلسه مقرر گردید:

-کارگاه‌های رزومه‌نویسی حرفه‌ای و لینکداین با همکاری یوسرن و با تدریس آقای محمدامین قزل و کارگاه ترجمه با نرم‌افزار Sdl trados با تدریس آقای سیداحسان حسینی در مرداد ماه جاری برگزار گردد.

-کارگاه طراحی و ارائه پوستر ویژه کنگره بیست و سوم با تدریس آقای امیرحسین حسن‌پور و در هفته اول شهریور (بعد از آزمون علوم پایه) برگزار گردد.

-کارگاه مقاله‌نویسی پیشرفته با تدریس دکتر شیرافکن، دکتر اصغری و دکتر سپیدارکیش برای توانمندسازی اعضای شورا در نیمه دوم شهریور برگزار گردد.

-برای کارگاه تفکر نقاد با مدرس مورد نظر صحبت شود و نتیجه در جلسه بعدی اعلام شود.

-با همکاری یوسرن کارگاه‌های آزمایشگاهی در مرداد پیش رو برگزار گردد.

- یک ژورنال کلاب در مرداد پیش رو با ارائه یکی از اعضا صورت بگیرد و برای ژورنال کلاب‌های بعدی از فراخوان تهیه شده توسط خانم بابایی در سطح کل دانشگاه استفاده شود.

- برای حل مسائل همپوشانی بین کارگروه‌ها، یک نفر بین هر دو کارگروه بعنوان رابط انتخاب شود و به معاون معرفی گردد. وی موظف است در جلسات هر دو کارگروه حضور داشته و مسائل مربوط به کارگروه خود را عنوان کند و به اطلاع معاون دیگر برساند.

- از این به بعد برای پرداخت هزینه کارگاه‌ها و دریافتی‌های مدرسه‌ها در پلتفرم رویدادستان صورت گیرد.

- جزوه پروپوزال‌نویسی مدرسه بهاره هشتم مورد پیگیری قرار بگیرد و با یک قالب خاص ارائه شود.

-مدرس، ظرفیت و زمان دقیق مدرسه پاییزه مقاله (دوره نهم) در جلسه شورای مرکزی آینده و با حضور سرپرست محترم کمیته تحقیقات مورد بحث و نتیجه‌گیری قرار بگیرد و درخواست برای برگزاری طبق مصوبه ارائه شود. همچنین دبیر اجرایی و علمی مشخص شود و تبلیغات آن زیر نظر کارگروه تبلیغات آغاز گردد.

- برای بخش عملی مدرسه مقاله می‌توان هم از تکالیف جزیی بصورت نوشتن بخشی از مقاله که نیاز به دیتا ندارد یا تصحیح مقالات دیگر استفاده نمود و هم از دیتابیس‌ها، داده استخراج و کلین کرد (و یا درصورت مجوز، از پایان‌نامه‌های باز استفاده نمود) و به تعداد محدودی از گروه‌های پیگیر و موفق در انجام تکالیف تحویل داد که تصمیم‌گیری دقیق آن منوط به نظر شورای مرکزی می‌باشد.

- برای بخش عملی مدرسه بهاره و در کل دیگر مسائل کمیته از دانشجویان تحصیلات تکمیلی با سابقه در امر پژوهش کمک گرفته شود.

- مکان مدرسه پاییزه، سالن امام علی پیشنهاد شد و لزوم فیلمبرداری از کارگاه‌ها عنوان گردید. همچنین نیاز به برنامه‌ریزی برای شرکت‌کنندگان خارج دانشگاه است.

مصوبات جلسه آینده:

-مشورت برای تشکیل گروه‌های برنامه‌نویسی، آمار و ادیت مقاله

-تعیین تاریخ دقیق کارگاه‌های مهر

- ارزیابی عملکرد کارگروه آموزش در برآورده کردن خواسته‌ها

- برنامه‌ریزی نهایی مدرسه پاییزه در مسائل آموزشی

- تحقیق، معرفی و دعوت از اساتید مطرح کشوری برای کارگاه‌های پیش رو و ارائه فراخوان