فهرست

گزارش نوزدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور️

نوزدهمین کنگره پژوهشی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در روز ۶ شهریور ۱۳۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی #همدان برگزار شد. 

این همایش که تا ۱۴ تیر ماه گذشته مهلت ارسال مقالات آن بود از روز سه شنبه ۶ام شهریور با سخنرانی آقای دکتر آخوندزاده (قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت) و آقای دکتر امانلو(دبیر کمیته کشوری) آغاز شد.

از دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۴۰ مقاله با بررسی اولیه در کمیته تحقیقات دانشگاه بابل، به دبیرخانه کنگره همدان ارسال شد که از این بین ۱۷ مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شدند که ۳ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۴ مقاله به صورت پوستر بودند.

با تلاش فراوان شورا مرکزی کمیته تحقیقات بابل،امسال برای نخستین بار دانشکده پرستاری و مامایی واحد رامسر توانست ۴خلاصه مقاله برای این کنگره ارسال کند که ۱خلاصه مقاله برای ارائه در همایش مورد تایید قرار گرفت.همچنین با برنامه ریزی های انجام گرفته، دانشکده دندانپزشکی پس از ۴ دوره که هیچ مقاله ای در این کنگره نداشت امسال ۶ خلاصه مقاله برای همایش ارسال کردند که تمامی ۶ خلاصه مقاله ارسالی مورد پذیرش (۲ عدد به صورت سخنرانی و ۴ عدد به صورت پوستر) قرار گرفتند.

لازم به ذکر است که پس از ۲ دوره از این کنگره (هفدهمین و هجدهمین دوره) که از کمیته تحقیقات بابل دانشجویی برای داوری در همایش حضور نداشت در نوزدهمین کنگره سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور آقایان امین واحدی و محسن خلیلی فومشی به عنوان داوران مکاتبه ای و از این بین آقای محسن خلیلی فومشی به عنوان داور حضوری، نقش داشتند.

۲۱ نفر تیم اعزامی از دانشگاه بابل را تشکیل می دادند که از این بین، ۴نفر به صورت سهمیه آزاد، یک دبیر دانشجویی و یک سرپرست کمیته تحقیقات (آقای دکتر سهیل ابراهیم پور) و بقیه اعضا ارائه دهندگان بودند.

محور های کنگره با موضوعات:

- بیماری های غیرواگیر

- خون شناسی و سرطان

- کشف و ارزیابی داروها

- علوم اعصاب و بهداشت روان 

- فناوری و نوآوری های علوم پزشکی 

- بیماری های واگیر و اختلالات ایمنی

- آسیب شناسی ، ژنتیک و سلول های بنیادی

و محور ویژه کنگره ، با موضوع کارآفرینی در علوم پزشکی  بود.

ارائه مقالات در روزهای ۷ و ۸ و ۹ شهریور انجام گرفت و در نهایت بعد از آخرین پنل در صبح روز جمعه ، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان صورت گرفت. در این بین از ۱۸ مقاله برتر کنگره ، ۲ مقاله از دانشگاه علوم پزشکی بابل به صورت سخنرانی ، لایق کسب رتبه برتر شدند. 

این دو سخنرانی متعلق به خانم ها فروغ ابراهیم تبار دانشجو رشته پزشکی ورودی 92 و رجا اسکیان دانشجو رشته دندانپزشکی ورودی 92 بود.

با آرزوی موفقیت روز افرون همه شما عزیزان در عرصه های علم و دانش

 

کمیته تحقیقات دانشجویی بابل